Animoidut logot ja bannerit

Animoidut logot ja bannerit

Animoidut logot ja bannerit ovat graafisia elementtejä, jotka puhaltavat eloa online-sisältöihin ja joita voi käyttää myös esimerkiksi yleisötapahtumien kuvituksena. Lyhyet animaatiot ja animoidut GIFit ovat nykyään sosiaalisen median perusmateriaalia, eikä niiden mahdollisuuksia yrityksen viestinnässä pidä vähätellä: nopeatempoisessa online-ympäristössä muutaman sekunnin animaatio on helppo tapa kiinnittää yleisön huomio. Tässä esimerkiksi SHIFT-festivaalille tekemämme logoanimaatio:

Tyylikäs logoanimaatio tuo eloisuutta yrityksen visuaaliseen brändiin. Logo on oleellinen osa brändin markkinointia: se kuvastaa yrityksen persoonaa ja henkeä. Digiteknologian kehityksen myötä liikkuvasta kuvasta on tullut verkkosisällöille pikemminkin sääntö kuin poikkeus, ja animaatio tekee myös logosta paitsi ilmaisuvoimaisemman, myös nykyaikaisemman. Animoitu logo voi olla lyhyt ja yksinkertainen tai pidempikin; oleellista on, että valittu animaatio tuo staattista kuvaa paremmin esille yrityksen ominaisuudet ja korostaa sen brändiä ja tyyliä.

Animoitu banneri on liikkuva kuva, jonka voi lisätä sosiaalisen median sisältöihin tai nettisivuille herättämään lukijoiden huomion ja lisäämään sisällön persoonallisuutta. Tavallisesti animoidut bannerit ovat luuppeja, joissa lyhyt liike tai liikesarja toistuu saumattomasti. Animaation kertoma pieni tarina voi olla informatiivinen tai humoristinen ja kuva voi olla graafisesti yksityiskohtainen tai yksinkertaisen tyylitelty. Samankaltaisella tekniikalla voidaan tehdä kaiken muotoisia GIF-animaatioita, jotka sopivat hyvin sisällöksi Instagramin tyyppiseen, kuviin perustuvaan viestintäkanavaan sekä kuvitukseksi Facebookiin tai vaikkapa yrityksen omaan blogiin. Animoituja bannereita voidaan käyttää sosiaalisen median lisäksi huomion herättäjänä myös esimerkiksi messuilla ja muissa tapahtumissa. Yllä esimerkkinä TraceRaylle messu- ja online-käyttöön tekemäämme animaatioluuppia.

Tutustu töihimme